Permainan Terbaik Di Rumah Untuk Meningkatkan Sensori Anak

Ada pelbagai permainan yang boleh membina imaginasi anak-anak. Namun, ia perlu merangsang deria untuk membantu dan membimbing anak-anak supaya belajar dan latih fokus. Bermain dengan pelbagai tekstur menggalakkan rasa tenang dan memberi sentuhan tersendiri. Terdapat banyak permainan di pasaran seperti permainan plastisin, permainan pasir dan sebagainya. Semasa pertemuan terbaru dengan ahli terapi, cikgu Aysar pesan

Jalan-Jalan Cari Makan : Restoran Budak Jalanan, Ipoh Perak

Saya sempat makan malam di satu restoran ni. Tapi tak pasti lah baru buka atau dah lama. Sebab jarang sangat lalu jalan ni. Tapi en suami syorkan kedai arab western ni. Dia kata review macam best. Jadi, berangkutlah kami 4 beranak selepas keluar pos balm tasneem. Sampai sini lebih kurang 830pm, pelanggan pun baru nak

Alhamdulillah hari ni selesai hantar borang pendaftaran Adelia untuk Tahun 1 2020 nanti. Adelia memilih untuk meneruskan pengajian aliran agama. Ya. Dia sendiri yang pilih. Kami, Mama dan Papa, hanya beri pilihan samada sekolah harian biasa atau sekolah berteraskan agama. Padahal sejak awal tahun, dia memang nak sekolah harian dan berasa teruja giler nak ke

Jalan-Jalan Cari Makan : Putu Halba Viral

Saya dalam perjalanan balik Ipoh dari Kota Bharu. Kali ni melalui jalan Gua Musang -Lojing-Simpang Pulai. Masa melalui Manik Urai di Kuala Krai, en suami tiba-tiba berhenti tepi jalan dan buat pusingan patah balik. Rupanya dia nak singgah di gerai Putu Halba Viral. Hehe. Setiap hujung tahun dan musim tengkujuh memang ini lah makanan orang

Tak dapat lelap mata.Rindu bertamu.Teringat pada wajah mereka.Aku belek album gambar lama. Terhenti pada foto ini. July 2016 – kenangan aidilfitri terakhir mereka.2 wanita hebat yang wujud dalam hidup aku.Setiap saat tak pernah pudar memori bersama.Masih terasa seolah-olah mereka di sisi. Izinkan aku coret di sini supaya aku tidak lupa pada mereka. Sungguh aku rindu. Al fatihah

Apabila Mak-mak ada anak kecil, salah satu perkara yang boleh buat pening adalah botol susu berkerak. Kadang tu, naik rimas tengok puting botol susu anak berkerak. Padahal baru je beli baru. Pelik sungguh! Stress jugak kalau duk sental-sental pun tak nak tanggal. Degil betol kerak susu tu kan! Terfikir juga, kenapa boleh cepat sangat berkerak?

Jalan-Jalan Cari Makan : Cendol Atok di Sungai Besar, Selangor

Itu hari balik kampung en suami di Bagan Datuk. Tak sangka pula biras pun ada balik sama. So, kitorg pun plan lah nak makan kat luar. Dah decide nak ke Cendol Atok di Sungai Besar. Tapi sebelum tu, saya singgah J&T kurier untuk pos balm tasneem. Masa pilih nak pekena Cendol Atok ni, saya tak

Jalan-Jalan Cari Makan : Dim Sum Cafe Greentown, Ipoh Perak

Di Ipoh ni ada satu restoran dimsum yang halal. Ada pelbagai menu masakan cina yang boleh didapati di kedai ni. Sebenarnya dah banyak kali saya datang sini, setiap kali ada keluarga yang singgah Ipoh, saya akan bawa ke sini. Baru ni saya datang sekali lagi, selepas COD balm Tasneem. Menu wajib makan kalau datang sini

Anak Demam Panas. Surirumah Ini Kongsi Kaedah Sponging Untuk Bantu Turunkan Suhu Badan

Baru-baru ni Mia bersembang dengan jiran selang dua tiga rumah ni. Biasa petang, anak-anak kami selalu main kat luar sama-sama. Jadi, sembang punya sembang, rupanya anak dia yang nampak sihat, comel dan of course lagi besar (tinggi) dari Aysar, setiap bulan jika demam akan kena sawan. Melalui cerita ibunya, anak dia, waktu itu umur setahun,

Meh nak cerita sikit isu telinga saya itu hari. Sebenarnya ia bermula saya selsema berpanjangan. Padahal saya baru saja selsema sebelum raya. Tak sampai 1 bulan, kembali selsema. Antibodi lemah sangat ke? Hmmm.. Yang peliknya, hingus tak pernah habis. 1 hari saya akan hembus setiap kali nak solat. Dan, kadar lendir tu banyak. Tak pernah