Ibu Ini Kongsi Rahsia Cara Ajaib Untuk Menghilangkan Kerak Puting Dan Botol Susu

Apabila Mak-mak ada anak kecil, salah satu perkara yang boleh buat pening adalah botol susu berkerak. Kadang tu, naik rimas tengok puting botol susu anak berkerak. Padahal baru je beli baru. Pelik sungguh!

Stress jugak kalau duk sental-sental pun tak nak tanggal. Degil betol kerak susu tu kan! Terfikir juga, kenapa boleh cepat sangat berkerak?

Ibu Ini Kongsi Rahsia Cara Ajaib Untuk Menghilangkan Kerak Puting Dan Botol Susu

Biasa jadi puting botol berkerak bila lambat basuh botol susu.

– Puan Ain

Ada orang kata sebab lambat basuh botol. Tapi memang lama-lama akan berkerak juga. Tak kira puting tu mahal ke murah ke.

– Puan Nur

Kalau dah lama pakai memanglah akan berkerak juga tak kira botol mahal atau murah.

– Puan Qis

Haa, nampak kan inilah masalah sejagat Mak-mak. Haha. Lambat cuci, memang susu tu akan mengering dan jadi kerak pada dinding botol dan puting susu. Dah banyak kali tukar pencuci botol pun tak dapat hilangkan semua kerak tu. Banyaknya kos!

Jadi, ramai Mak ambil langkah untuk menukar puting botol setiap kali kerak susu menebal. Kalau tak tukar, kita yang tengok pun geli. Dan, sudah tentu Mak risau tentang bahayanya bakteria yang melekat bersama kerak susu.

Antara bahaya kerak susu pada anak kecil ialah:

  1. Boleh menyebabkan asma. 
  2. Boleh menyebabkan alahan.
  3. Sistem imun anak menjadi lemah.
  4. Lidah, gusi dan tekak anak akan terasa sakit. 

Kini, Mak sekalian dah boleh tarik nafas lega sebab Tasneem Naturel sudah pun mengeluarkan Kleenzy, pencuci botol organik. Kleenzy ini berasaskan bahan semulajadi seperti sireh yang bersifat antifungus yang boleh menghalang pembiakan bakteria.

Dan yang pasti, pencuci botol ini bebas dari bahan kimia sintetik dan tiada paraben serta SLS.

Antara keistimewaan Kleenzy adalah:

  1. Anti bakteria dan anti toksin.
  2. Berkuasa menanggalkan lemak susu dan segala kotoran degil.
  3. Tiada perasa atau pewarna tiruan, pewangi dan pigmentasi warna.
  4. Lembut pada tangan.
  5. Mesra alam sekitar

Mudah sangat untuk guna Kleenzy, pencuci botol Tasneem Naturel ni. Hanya perlu pam sedikit saja pada botol, puting, sayur-sayuran dan buah-buahan. Kemudian, letakkan air pada permukaan span atau berus. Gosok pada bahagian yang diperlukan. Akhir sekali, bilas sehingga bersih.

Fuh! Best kan pencuci botol, Kleenzy ni. Dah tak payah pening-pening kepala nak beli puting botol susu lagi. Lagi syok, pencuci botol ni boleh buat cuci sayur dan buah sekali. Untung berganda! Kalau nak dapatkan Kleenzy ni, boleh klik gambar whatsapp di bawah ni tau.

hilangkan batuk, anak meragam, sembelit, susah tidur, ekzema

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge