Setuju tak kalau saya cakap , ramai Mak rasa teruja sehingga tersengih lebar kalau dengar baby atau anak kecil melepaskan angin atau kentut? Hehe. Itu tanda perut anak selesa dan tiada masalah. Namun, jika anak kecil susah membuang atau perut kembung, memang boleh membawa kerisauan pada Mak. Sebab itu lah, Tasneem Naturel mengeluarkan produk pengganti

Kalau datang Pantai Cahaya Bulan akan melalui deretan kedai batik. Perusahaan batik Kelantan banyak dilakukan di sekitar kawasan ini. Menariknya, pakaian batik ni seakan-akan melambai minta kalian masuk ke dalam kedainya. Haha. Mana taknya, tepi laut kan angin kuat. Apabila digantung hasil batik, memang cantik dan beralun-alun. Kalian yang lalu-lalang tak sah tak singgah kedai

Kalau kalian tiada idea nak masak sarapan, boleh datang ke kedai ni. Kali kedua saya datang kedai ni dalam bulan yang sama. Hanya menu breakfast sahaja disediakan. Hajat di hati nak makan nasi lemak tapi dah habis pula. Jadi saya menukar hidangan mee kari. Manakala en suami dan anak mee kicap berkuah kari dan sup.

5 Cara Mengatasi Anak Sembelit

Kebanyakan Mak Ayah memang tidak sampai hati setiap kali melihat anak sembelit. Muka merah padam meneran, mata berair, dan ada juga anak kecil menangis setiap kali nak membuang. Paling menyayat hati apabila anak kecil menjadi trauma apabila terasa sakit perut untuk membuang. Sebelum mengetahui cara mengatasi, jom kita baca dulu simptom anak yang sedang mengalami

Setiap awal tahun, pasti ada kisah-kisah comel anak kecil menangis ke taska. Samada yang merengek di rumah ataupun ada juga setibanya di taska, lagi kuat raungannya. Betul, ini adalah satu proses dan pengalaman baru kepada anak kalian. Ia juga merupakan perubahan besar untuk anak itu sendiri yang mana belum pernah dijaga oleh orang lain. Selain

“Kakak! Mana water color tadi? Adik ambil ke?” Jerit saya dalam keadaan cuak sambil tengok dan membelek persekitaran Aysar. Masa tu, Adelia dalam bilik air sedang mencuci kaki dan tangan selepas selesai mengecat. Kalau Aysar ambil water color tu memang huru-hara, comot satu rumah nanti. Adelia keluar dari bilik air dengan muka selamba dan berkata,

Trend untuk menjadikan sesuatu posting itu berpengaruh di media sosial semakin mendapat perhatian netizen. Namun, terdapat beberapa tips yang menyebabkan post atau artikel berkenan membuatkan ia tersebar ke merata tempat. Suka untuk saya berkongsi pengalaman berguru dengan Bapa Viral Kebangsaan, Tuan Khairul Hakimin Muhammad. Rupanya dapat setiap penulisan di media sosial hanya memerlukan 4 pegangan

Anak kecil sinonim dengan batuk dan selsema. Dari segi positif, bayi batuk menguatkan imunisasi dalam tubuh badan anak. Ini kerana dalam tubuh sudah ada antibodi yang tercipta dek kuman tersebut. Jadi, apabila anak kecil terkena sekali lagi jangkitan kuman yang sama, badan mampu melawan kembali. Namun, yang menjadi tidak berapa syok adalah batuk dan selsema

Sambil tengok tv, Adelia bermain dengan lidahnya. Tiba-tiba dia menjerit. “Mama, kenapa lidah Kakak ada biji-biji?” “Kakak baru tahu ke?” “Tak tahu” “Haa, tu lah bentuk lidah. Memang macam tu dan kasar kalau kita pegang. Tu tanda lidah kita sihat.” Saya pun terus terlintas untuk melukis gambar lidah dan berkongsi fungsi lidah. Gambarnya seperti di

Mak harus bijak dan menyedari bila anak kecil akan mengamuk. Jadi, kalian perlu mengenali tanda dan bersedia jika anak mula membuat perangai. Ia juga di kenali dengan tantrum. 1) BERTENANG. Ha, mula-mula sekali Mak kena kekal bersikap bertenang seawal anak buat perangai. Kekadang tu, memang akan berasa serabut, tertekan dengan suara anak yang menjerit, menangis