Jalan-Jalan Makan Angin : Pantai Cahaya Bulan

Kalau datang Pantai Cahaya Bulan akan melalui deretan kedai batik. Perusahaan batik Kelantan banyak dilakukan di sekitar kawasan ini. Menariknya, pakaian batik ni seakan-akan melambai minta kalian masuk ke dalam kedainya. Haha.

Mana taknya, tepi laut kan angin kuat. Apabila digantung hasil batik, memang cantik dan beralun-alun. Kalian yang lalu-lalang tak sah tak singgah kedai mereka. Yang tak rasa nak beli pun jadi terbeli juga. Haha.

Jalan-Jalan Makan Angin : Pantai Cahaya Bulan
terpengaruh sebab tengok baju ni beralun-alun
Jalan-Jalan Makan Angin : Pantai Cahaya Bulan
bila┬ápegang┬ákain┬ádia…┬áfuh┬ábestnya
antara hasil cantingan batik
muka gembira dapat shopping. hehe

Saya singgah di kedai Su Batik PCB. Berakhir dengan seplastik baju batik, khas untuk anak- anak. Hihi. 2 pasang baju RM42. OK lah kan. Dapat lah mereka merasa baju tidur batik.

Jika kalian peminat hasil tangan batik, boleh lah berkunjung di sekitar Pantai Cahaya Bulan. Ada banyak pilihan kedai batik dengan corak yang lawa sangat.

Jalan-Jalan Makan Angin : Pantai Cahaya Bulan
selesai dibasuh perlu dikeringkan sebegini

Mia Sowi,
Bukan pekerja gomen yang kena berbaju batik setiap Khamis.