Kalau datang Pantai Cahaya Bulan akan melalui deretan kedai batik. Perusahaan batik Kelantan banyak dilakukan di sekitar kawasan ini. Menariknya, pakaian batik ni seakan-akan melambai minta kalian masuk ke dalam kedainya. Haha. Mana taknya, tepi laut kan angin kuat. Apabila digantung hasil batik, memang cantik dan beralun-alun. Kalian yang lalu-lalang tak sah tak singgah kedai

Sambil tengok tv, Adelia bermain dengan lidahnya. Tiba-tiba dia menjerit. “Mama, kenapa lidah Kakak ada biji-biji?” “Kakak baru tahu ke?” “Tak tahu” “Haa, tu lah bentuk lidah. Memang macam tu dan kasar kalau kita pegang. Tu tanda lidah kita sihat.” Saya pun terus terlintas untuk melukis gambar lidah dan berkongsi fungsi lidah. Gambarnya seperti di